8 Engagerende Corporate Icebreakers

De mest effektive møder opstår, når medlemmerne er komfortable og engagerede. Icebreakers kan hjælpe deltagerne med at føle sig mere komfortable ved at introducere dem til de andre gruppemedlemmer, fremme samarbejde og opmuntre til bidrag. Du kan bruge virksomhedens isbrydere, der er veltilrettelagte, tilsigtede og underholdende for at øge dit teams selvtillid og få dem mere involveret. I denne artikel udforsker vi et par af de bedste isbrydere, som dit team kan nyde.

Hvad er virksomhedernes isbrydere?

Virksomheders isbrydere er underholdende spil, quizzer eller aktiviteter, der tilskynder teammedlemmer til at lære hinanden at kende. De kan øge komfortniveauet for hvert teammedlem, når de interagerer med andre medarbejdere, og give teammedlemmerne mulighed for at øve deres kreative og beslutningsdygtige færdigheder. Icebreakers gør det også muligt for teammedlemmer hurtigt at lære, hvordan man effektivt samarbejder med hinanden.

Virksomheders isbrydere er nyttige i følgende typer hold:

  • Teams af medarbejdere fra forskellige afdelinger
  • Et hold med nye medlemmer
  • Et hold med en ny leder
  • Teams, der har til opgave at overkomme en udfordring hurtigt
  • Efter en teamkonflikt

Relateret Sådan introducerer du dig selv for nye kollegaer

Office-isbrydere at prøve med dit team

Når du vælger virksomhedens isbrydere til dit næste arrangement eller møde, skal du overveje dine teammedlemmers personligheder, de færdigheder, de kunne udvikle sammen, og målene for dit møde. Her er et par populære isbrydere til virksomheder, som dit team sandsynligvis vil nyde:

  1. M&M spil
  2. Kontorkarader
  3. Problemløsningsspillet
  4. Firma trivia
  5. Ting til fælles
  6. Konfliktløsning
  7. Det menneskelige net
  8. Hvem er du?

1. M&M spil

I dette praktiske spil behøver du kun en pose M&M'er og en liste med spørgsmål. Forudvælg en "talefarve" og spørgsmål for hver runde, og få hvert teammedlem til at vælge en M&M. De personer, der valgte en "talefarve" til den runde, deler deres svar på spørgsmålet. Du kan inkludere spørgsmål om personligt liv, karrieremål eller underholdningspræferencer. Dette spil opmuntrer til:

  • Introduktioner:  M&M-isbryderen giver teammedlemmer mulighed for at lære hinanden at kende og begynde at knytte bånd ved at lære en unik kendsgerning, de måske ikke havde kendt før.

  • Fjernelse af barrierer: Denne isbryderaktivitet kan også hjælpe teammedlemmer fra forskellige afdelinger eller baggrunde med at finde fællestræk.

Relateret: Stadier af teamudvikling

2. Kontorkarader

Office charades icebreaker ligner almindelige charades, bortset fra at du begrænser valgene til kontorrelevante emner. Skriv et par kontorartikler ned på papirlapper i forvejen, og lad hvert teammedlem trække en ud af en skål. Derefter vil hvert medlem skiftes til at udspille kontorgenstanden efter de traditionelle regler for charader. Dette spil promoverer:

  • Kommunikation: Kontorkarader kan udfordre alles nonverbale kommunikationsevner. Personen, der udfører handlingen, skal finde unikke måder at demonstrere deres kontorgenstande på, mens gætter på, at holdkammerater skal være opmærksomme på disse nonverbale handlinger.

  • Engagement: Kontorkarader tilskynder også til engagement blandt teammedlemmer på en sikker og underholdende måde, hvilket øger deres komfort med teammedlemmerne. Venlig konkurrence og kreative teknikker til at illustrere deres kontorartikler kan overbevise ethvert teammedlem om at deltage.

Relateret: Nonverbal kommunikationsfærdigheder: Definition og eksempler

3. Problemløsningsspillet

I problemløsningsspillet udvikler teammedlemmer løsninger på usædvanlige problemer. Del alle op i et par teams, og lad dem derefter identificere et problem rundt omkring på kontoret. Dette kan være en printer, der konstant går i stykker, eller en frokoststue, der er for overfyldt. Lad derefter hvert hold komme med en unik løsning på problemet. Denne aktivitet tilskynder til:

  • Kreativ tænkning: Denne opgave giver teammedlemmerne mulighed for at brainstorme uden begrænsninger, hvilket kan stimulere deres kreative side og få dem til at liste alle mulige løsninger, de kan komme i tanke om. At øve denne færdighed under et spil kan derefter oversætte til et teams arbejde uden for aktiviteten.

  • Samarbejde: Problemløsningsevner i dette spil giver også teammedlemmer mulighed for at brainstorme sammen og bygge hinandens ideer videre, indtil et lille koncept bliver en komplet, handlingsvenlig løsning.

4. Firma trivia

Med firmaets trivia icebreaker tester du holdets viden om virksomhedens historie. Du kan stille spørgsmål om virksomhedens stiftelse, ledere, mål, mission statement eller konkurrenter. Del alle op i teams, og stil spørgsmål med åbent svar, multiple-choice eller sand-eller-falsk svarmuligheder. Udpeg sværere spørgsmål til at have flere point værd. Det hold, der tjener flest point, vinder isbryderen. Denne isbryder vil opmuntre:

  • Teamwork: Virksomhedens trivia tilskynder teams til at arbejde sammen for at udnytte hvert medlems viden om virksomheden. Hold deler også det fælles mål om at tjene flest point og vinde isbryderen, hvilket kan fremme bindingen mellem kolleger.

  • Engagement med virksomheden: Virksomhedens trivia uddanner teammedlemmer i interessante fakta om det sted, de arbejder, hvilket kan indgyde en følelse af stolthed og tilhørsforhold.

Relateret: Teamwork færdigheder: Definition og eksempler

5. Fælles ting

For den fælles isbryder, opdel gruppen i små hold eller par af to. Tilskynd derefter hvert hold til at komme med så mange ligheder, de deler, som de kan komme i tanke om. Indstil en timer, og få hver gruppe eller par til at dele deres liste, når tiden er gået. Du kan inkorporere resten af ​​gruppen i spillet ved at få andre hold til at tale op, hvis de også har visse ting til fælles. Denne isbryder fremmer:

  • Kommunikation: Teammedlemmer opfordres til at kommunikere med hinanden for at finde så mange ligheder, som de kan. De kan stille hinanden spørgsmål om deres personlige liv og familieliv uden for arbejdet eller om personlige præferencer, som alle kan tilskynde til binding. 

  • Kritisk tænkning: Tingene i fælles icebreaker giver også teammedlemmer mulighed for at bruge undersøgelses- og kritiske tænkningsfærdigheder. Hvert teammedlem kan på skift interviewe den anden i et forsøg på at indsamle vigtig information, og de kan bruge kritisk tænkning til at finde mere interessante eller specifikke spørgsmål.

6. Konfliktløsning

I konfliktløsningens isbryder er målet at identificere og overvinde et problem. Del gruppen op i to teams, og giv dem en forestillet konflikt at arbejde igennem. Denne forestillede konflikt kan være et emne, som hver side har et forskelligt perspektiv på, eller en tidsfølsom beslutning, der skal træffes. Tillad hvert team at præsentere deres løsning eller perspektiv. Giv hver side tid til at stille opfølgende spørgsmål og lade hvert hold debattere og forhandle. Denne isbryder opfordrer til:

  • Effektiv forhandling: Teammedlemmer bruger problemløsningsevner til at identificere mulige løsninger og forudse resultater, såvel som den andens siders modbevisning.

  • Samarbejde: Denne isbryder giver teammedlemmer mulighed for at arbejde sammen. Det tester også deres evne til at arbejde med dem, der forstår deres perspektiv, og brainstorme med dem, der ikke gør, hvilket kan være vigtigt, når man senere skal lære at arbejde sammen som en gruppe.

7. Det menneskelige net

Brug en garnnøgle, få en person til at holde den og dele en interessant kendsgerning om sig selv. Derefter giver de bolden til et andet holdmedlem, mens de holder fast i den ene ende af garnet. Denne person deler derefter en kendsgerning om sig selv, der er relateret til den kendsgerning, som den tidligere person har angivet, og afleverer garnnøglen igen. Teammedlemmer vil fortsætte med at aflevere garnet, holde deres egen ende af det, mens de opretter et net. Denne isbryder opfordrer til:

  • Teamwork: Vedligeholdelse af nettet kan blive sværere, efterhånden som flere teammedlemmer føjes til det. Denne øvelse kan opbygge tillid blandt teammedlemmer ved at hver person spiller en vigtig rolle i at holde nettets form intakt.

  • Refleksion: Den menneskelige web-isbryder tilskynder til selvrefleksion, fordi teammedlemmer visuelt kan identificere den vigtige forbindelse, de har med deres team og deres individuelle rolle i det.

8. Hvem er du?

Lad hvert teammedlem skrive deres svar til "Hvem er du?" på et stykke papir. Saml hvert svar, og læg dem med forsiden nedad på et bord foran alle. Lad hvert teammedlem skiftes til at vende et af papirerne, læse svaret højt og gætte, hvem det tilhører. Svarene kan variere fra simple karaktertræk, åbenlyse jobtitler eller skjulte talenter. Denne isbryder opfordrer til:

  • Fællesskab: Teammedlemmer stoler på de oplysninger, de allerede har om hinanden, for at afgøre, hvis svar tilhører hvem. Mange teammedlemmer kan opdage nye, interessante fakta om deres teammedlemmer, hvilket yderligere fremmer en følelse af kammeratskab.

  • Undersøgelse: Teammedlemmer bruger undersøgende færdigheder til at bestemme, hvilke svar og teammedlemmer der er tilbage, indsnævre og forbinde det rigtige svar med det rigtige teammedlem. Elimineringsprocessen kombineret med, hvad teammedlemmer allerede ved om hinanden, hjælper dem med at udvikle deres kritiske tænkning.

Line Bentzen
Line Bentzen De mest effektive møder opstår, når medlemmerne er komfortable og engagerede. Icebreakers kan hjælpe deltagerne med at føle sig mere komfortable ved at introducere dem til de andre gruppemedlemmer, fremme samarbejde og opmuntre til bidrag. Du kan bruge virksomhedens isbrydere, der er veltilrettelagte, tilsigtede og underholdende for at øge dit teams selvtillid og få dem mere involveret. I denne artikel udforsker vi et par af de bedste isbrydere, som dit team kan nyde.