35 Game Design Interview Spørgsmål: Med Eksempler På Svar

Hvis du for nylig har søgt et job inden for spildesign, er det vigtigt at forberede dig til samtaleprocessen. Under interviews med spiludviklere og -designere stiller rekrutterere spørgsmål, der hjælper dem med at vurdere både de bløde færdigheder og tekniske ekspertise, der er nødvendige for jobbet. Derfor kan du med fordel gennemgå almindelige spørgsmål, som du kan støde på under et spiludviklingsinterview. I denne artikel diskuterer vi nogle af de grundlæggende og tekniske spildesignspørgsmål, du kan forvente, med flere eksempler på svar, der hjælper dig med at blive klar til dit interview.

Generelle spørgsmål

I begyndelsen af ​​de fleste interviews stiller ansættelsesledere ofte generelle spørgsmål, der giver dem mulighed for at lære dig at kende og bestemme, hvordan deres organisations kultur passer til din personlighed. Følgende eksempler inkluderer grundlæggende interviewspørgsmål, du kan forvente:

  • Hvad er dine interesser uden for arbejdet?
  • Hvorfor vil du arbejde som vores spildesigner?
  • Hvad er dine styrker?
  • Hvordan tager du skridt til at forbedre dig?
  • Hvilke mål forsøger du at nå i øjeblikket?
  • Foretrækker du at arbejde i team eller selvstændigt?
  • Hvad er dit ideelle arbejdsmiljø?
  • Hvad er dit yndlingsaspekt af spildesign?
  • Hvor ser du dig selv om fem til 10 år?
  • Har du spørgsmål til rollen?

Relateret: Top interviewspørgsmål og svar til udviklere

Spørgsmål om baggrund og spildesignoplevelse

Din erfaring med spildesign kan give interviewere en bedre forståelse af din træning, kvalifikationer og tidligere præstationer. Brug følgende eksempelspørgsmål til at hjælpe dig med at forberede dig:

  • Beskriv din træning og erfaring med spiludvikling.
  • Hvilken slags spil har du designet?
  • Hvad er et aspekt af dit yndlingsspil, som du ville ændre eller forbedre?
  • Hvad inspirerede dig til at vælge en karriere inden for spildesign?
  • Hvad er din erfaring med at lede designteams?
  • Hvordan inkorporerer du brugerfeedback for at forbedre spildesignprocessen?
  • Hvilke programmeringssprog er du dygtig til at bruge?
  • Hvordan organiserer du nye spilprojekter?
  • Hvilke trin tager du for at rette fejl i et spils kode?
  • Hvordan holder du dig opdateret og opmærksom på nye trends og udviklinger i branchen?

Relateret: Tekniske interviewspørgsmål og eksempelsvar

Dybdegående spildesignspørgsmål

Tekniske spørgsmål giver interviewere mulighed for at se, hvordan du griber spildesignprocesser an, implementerer designtest og anvender løsninger til at løse projektproblemer. Rollespecifikke spørgsmål kan også hjælpe interviewere med at vurdere, hvordan dine færdigheder kan gavne deres virksomhed. Følgende eksempler inkluderer dybdegående spørgsmål, som interviewere kan stille for at vurdere dine kvalifikationer og ekspertise inden for spildesign:

  • Hvilke elementer overvejer du, når du først strukturerer et nyt spildesign?
  • Mellem Java og C++, hvad foretrækker du og hvorfor?
  • Hvad er din erfaring med at skabe spil til mobile enheder?
  • Hvilke overvejelser tager du i betragtning, når du udvikler spil ved hjælp af Java?
  • Hvilke spilmotorer foretrækker du at bruge til dine projekter?
  • Hvordan udvikler du effektive spilmissioner, puslespil og udfordringer, der engagerer spillere?
  • Hvordan ville du teste og løse kodefejl i et spildesign?
  • Hvad overvejer du, når du implementerer supplerende virtuelle spilfunktioner?
  • Hvilke metoder bruger du normalt til at dokumentere dine formelle spildesign?
  • Hvordan vil du gribe ændringer til et færdigt spildesign an, hvis aktionærer anmoder om ændringer?

Relateret: 35 almindelige spillerinterviewspørgsmål

Eksempel spildesign interview spørgsmål og svar

Brug følgende eksempelspørgsmål og svar om spildesign og -udvikling til at forberede dit interview:

Hvad er en effektiv samarbejdsmetode, du har brugt til at arbejde med kunstnere om de visuelle elementer i dine designs?

Intervieweren vil sandsynligvis stille spørgsmål som dette for at evaluere din evne til at kommunikere og samarbejde med andre for at opnå succesfulde resultater. Brug et eksempel fra din erfaring til at beskrive en tilgang, du bruger til at arbejde effektivt med andre for at fremhæve dit teamwork og dine interpersonelle færdigheder.

Eksempel: "En samarbejdsmetode, mit tidligere team brugte, var gruppekommunikation. Vores leder planlagde ugentlige teammøder med specifikke mål for hver diskussion. Denne metode til at skitsere vigtige samarbejdspunkter sikrede, at teamet holdt sig på sporet for at nå vigtige designmål."

Hvilke faktorer vil du overveje, når du udvikler testspecifikationer til kvalitetssikring?

Dette spørgsmål kan hjælpe interviewere med at få indsigt i din evne til at analysere information, overveje forretnings- og kundebehov og træffe beslutninger, der forbedrer dine projekters succes. Giv i dit svar eksempler, der fremhæver din opmærksomhed på detaljer, kritisk tænkning og analytiske evner. Det er også vigtigt at inkludere aspekter af din beslutningsproces, når du tester dine designs for kvalitet.

Eksempel: "De første ting, jeg kigger på, er specifikationerne for spillet. I tidligere roller modtager jeg normalt et dokument, der skitserer historien, karakterprofiler, indstillingsideer og forslag til udfordringsfunktioner. Afhængigt af spilgenren og den tiltænkte målgruppe og platforme, overvejer jeg også, hvordan programmeringen skal understøtte det visuelle design."

Relateret: Interviewspørgsmål: "Hvorfor er kvalitetskontrol vigtig?"

Hvis du bemærker, at et aktuelt design oplever spilforsinkelse, hvordan ville du så fikse det?

Din evne til at identificere og løse tekniske problemer kan hjælpe intervieweren med at forstå, hvordan du tager en tilgang til at bidrage til løbende forbedringer, der understøtter forbrugernes krav. Overvej de tilgange, du bruger til at evaluere funktionaliteten og ydeevnen af ​​online gameplay, og hvordan du vil forbedre ydeevneproblemer.

Eksempel: "Min første tilgang til spilforsinkelse er at tjekke ydeevneindstillingerne. Hvis jeg ikke kan sænke ydeevneoutputtet, evaluerer jeg hardwaren eller enheden, hvor spillet fungerer. Fordi forældet hardware også kan forårsage spilforsinkelse, har jeg implementeret pop -up påmindelser i spil med en tungere belastning, når præstationshastigheden når et bestemt niveau, hvilket giver spillere besked om at opdatere deres hardware for at understøtte bedre gameplay."

Hvilke metoder ville du bruge for at sikre effektiv kommunikation mellem udviklings- og produktionsteams?

Intervieweren kan stille dette spørgsmål for at forstå, hvordan du kommunikerer og arbejder med forskellige teams for at sikre, at kvaliteten af ​​et spil opfylder de nødvendige designspecifikationer. Giv eksempler på, hvordan du formidler kompleks teknisk information og relaterer udviklingsfremskridt med teams involveret i designprocessen.

Eksempel: "På grund af kompleksiteten af ​​programmeringsstadierne i spiludvikling ville jeg hjælpe mit team med at oprette et flowchart for at skitsere placeringen af ​​nødvendige visuelle elementer. Ved at bruge dette dokument som en guide ville jeg diskutere de visuelle parametre, som produktionsteamet planlægger at inkorporer for at sikre, at både de visuelle og backend-spilfunktioner er i overensstemmelse med projektspecifikationerne."

Relateret: 5 interviewspørgsmål til kommunikationsfærdigheder (med eksempelsvar)

Kan du beskrive et tidspunkt, hvor du implementerede feedback for at forbedre din designstruktur?

At være åben over for konstruktiv kritik og bruge feedback til at styrke din designkvalitet er ønskværdige egenskaber, som intervieweren sandsynligvis vil vurdere. Når du besvarer dette spørgsmål, skal du bruge et eksempel til at beskrive feedback fra tidligere arbejdsgivere eller kunder, og hvordan du brugte disse forslag til at forbedre din præstation i spildesign og -udvikling.

Eksempel: "Jeg har for nylig oprettet et helt spildesign i henhold til forslag fra spillere, der allerede var bekendt med de tidligere spilversioner. Ved at bruge spillerfeedback hjalp jeg mig med at skabe et design, der inkorporerede flere puslespilsudfordringer og førte til forbedringer i belønningsstrukturen for den nye rate. På grund af disse forbedringer var mit team i stand til at lancere et vellykket mobilspil, der øgede vores virksomheds abonnementsprocent med 14 %."

Jannik Dam
Jannik Dam Hvis du for nylig har søgt et job inden for spildesign, er det vigtigt at forberede dig til samtaleprocessen. Under interviews med spiludviklere og -designere stiller rekrutterere spørgsmål, der hjælper dem med at vurdere både de bløde færdigheder og tekniske ekspertise, der er nødvendige for jobbet. Derfor kan du med fordel gennemgå almindelige spørgsmål, som du kan støde på under et spiludviklingsinterview. I denne artikel diskuterer vi nogle af de grundlæggende og tekniske spildesignspørgsmål, du kan forvente, med flere eksempler på svar, der hjælper dig med at blive klar til dit interview.