Sådan Bliver Du Spilproducent

Sådan Bliver Du Spilproducent

At skabe et videospil kræver et team, der omfatter folk med kreativitet og teknisk viden sammen med nogen, der styrer og planlægger den overordnede produktion. Spilproducenter overvåger oprettelsen af ​​et videospil på alle stadier, fra ansættelse af teammedlemmer til at præsentere spillet for potentielle spillere. For alle, der er interesseret i alle dele af denne proces, inklusive kreativ retning og programmeringskode, kan det være en givende og underholdende stilling at være spilproducent. I denne artikel diskuterer vi, hvad en spilproducent er, hvad de laver, hvordan man bliver det og deres gennemsnitlige løn og jobudsigter.

Hvad er en spilproducent?

Spilproducenter er de mennesker, der sammensætter alt det nødvendige for at udvikle et spil. De arbejder for at forhindre forsinkelser eller problemer og giver input til teammedlemmer, mens de promoverer spillet. Afhængigt af holdets størrelse kan de arbejde i flere roller eller uddelegere noget arbejde til projektledere eller andre spilproducenter.

Fordi deres ansvar afhænger af, hvad holdet har brug for hver dag eller omfanget af projektet, har spilproducenter en bred vifte af ansvar og færdigheder. En spilproducent forstår alle dele af at skabe et spil, så de kan hjælpe ethvert medlem af teamet med problemer eller spørgsmål, de måtte have.

Relateret: Top 14 videospiljob

Hvad laver en spilproducent?

Spilproducenter administrerer teammedlemmerne, der arbejder sammen om at lave et videospil. De kan begynde med at skaffe midler til at skabe spillet, ansætte og træne teammedlemmer og oprette en tidslinje for spillets udvikling. De administrerer også projektets budget og forhandler kontrakter.

Fordi de opretter projektets tidslinje, har spilproducenter viden om alle dele af spillets produktion, inklusive programmering og digital kunst, så de præcist kan estimere, hvor lang tid hver del af projektet vil tage at gennemføre. Dette giver dem også mulighed for at besvare spørgsmål, der kan involvere dybtgående teknisk viden.

Spilproducenter kan udvikle det overordnede spilkoncept og give feedback på kunstneriske valg såsom karakterdesign og baggrunde. På nogle projekter kan de give mere substantielt kreativt input, og større projekter kan have flere spilproducenter, der samarbejder om projektet. De kan præsentere spillets koncept for udgivere og føre tilsyn med markedsføringsmateriale til spillet, hvis der ikke er en udpeget marketingafdeling.

Relateret: Start af en karriere inden for videospilsudvikling

Sådan bliver du spilproducent

Spilproducenter har brug for en række forskellige færdigheder og mange års erfaring, så de har ofte en baggrund i forskellige roller inden for videospilindustrien. Hvis du gerne vil blive spilproducent, skal du følge disse trin:

1. Optjen en grad

De fleste spilproducenter har en bachelorgrad i business, spildesign, datalogi eller digitale medier. Disse grader kan forberede dig til noget af det arbejde, der er involveret i at være spilproducent. Uanset hvad du studerer, er det nyttigt at tage nogle kurser i programmering, kommunikation, regnskab, kunst, animation eller digital kunst for at forberede dig til din fremtidige karriere. Overvej også at arbejde på projekter for at få ledererfaring. Du kan også bruge denne tid til at skabe dit eget simple videospil ved hjælp af gratis onlineressourcer, så du har et færdigt projekt til din portefølje.

2. Få erfaring i videospilindustrien

Arbejdsgivere foretrækker ofte en person med mindst tre års erfaring i videospilindustrien. Normalt begynder spilproducenter med at arbejde i kvalitetssikringsroller, såsom spiltestning, så de kan lære processen med at skabe et spil. Dette er et glimrende tidspunkt at lære flere færdigheder såsom marketing eller tidsstyring. Mange mennesker, der bliver spilproducenter, modtager forfremmelser fra lavere stillinger eller finder arbejde efter at have fået erfaring i stillinger på lavere niveau.

Du kan også søge stillinger, der vil lære dig lederskab og ledelsesevner i en anden mediebranche, såsom musik eller kunst. Disse positioner lærer dig måske ikke om at producere spil, men at tage disse positioner giver dig mulighed for at lære at styre et hold. Hvis du kan gennemføre projekter og tilføje dem til din portefølje, har du flere chancer for at præsentere dit arbejde for fremtidige arbejdsgivere og vise, at du pålideligt kan afslutte de projekter, du begynder.

Nogle spilproducenter begynder også som freelancere i mindre studier for at opbygge erfaring og øve de færdigheder, de har brug for til større projekter.

Relateret: Sådan bliver du en spiltester

3. Fortsæt med at lære og netværke

Spilproducenter er vidende om tendenser i videospilindustrien, som kræver at lære om nye udviklinger inden for teknologi og studere underholdningsnyheder. Fortsæt med at netværke med folk i din branche for at hjælpe dig med at møde nye potentielle kolleger eller finde muligheder for arbejde. Professionelle foreninger, sociale mediegrupper og netværkswebsteder er alle fremragende steder at starte.

Læs mere: Fordelene ved netværk: 14 grunde til at starte dit netværk

Hvilke færdigheder har en spilproducent brug for?

Succesfulde spilproducenter har følgende færdigheder:

  • Kunst, herunder animation og digital kunst
  • Budgettering
  • Meddelelse
  • Computerprogrammering og kodning
  • Ledelse
  • Markedsføring
  • Organisation
  • Planlægning
  • Projektledelse
  • Tidsadministration

Hvad er gennemsnitslønnen for en spilproducent?

Afhængigt af deres anciennitetsniveau og omfanget af deres projekter kan spilproducenter forvente en gennemsnitlig løn svarende til følgende relaterede karrierer:

  • Producer, som i gennemsnit betaler $42.118 om året
  • Videospildesigner, som i gennemsnit betaler $60.637 om året
  • Digital art director, som i gennemsnit betaler $74.308 om året
  • Projektleder, som i gennemsnit betaler $79.966 om året

Hvad er jobudsigterne for en spilproducent?

Baseret på den forventede jobvækstrate for lignende roller er jobvækstraten for spilproducenter lidt højere end gennemsnittet. Det amerikanske Bureau of Labor Statistics forventer en jobvækstrate på 10 % for producenter og direktører i 2029, hvilket er højere end den gennemsnitlige vækstrate for alle erhverv. BLS forudsiger en jobvækst på 4 % for specialeffektkunstnere og animatorer i 2029, hvilket er den gennemsnitlige vækstrate. Efterhånden som underholdningsindustrien udvides, vil jobmulighederne for personer med de relevante færdigheder og kvalifikationer også vokse.

Tom Henningsen
Tom Henningsen At skabe et videospil kræver et team, der omfatter folk med kreativitet og teknisk viden sammen med nogen, der styrer og planlægger den overordnede produktion. Spilproducenter overvåger oprettelsen af et videospil på alle stadier, fra ansættelse af teammedlemmer til at præsentere spillet for potentielle spillere. For alle, der er interesseret i alle dele af denne proces, inklusive kreativ retning og programmeringskode, kan det være en givende og underholdende stilling at være spilproducent. I denne artikel diskuterer vi, hvad en spilproducent er, hvad de laver, hvordan man bliver det og deres gennemsnitlige løn og jobudsigter.